lördag 6 november 2010

Konstspaning i Edinburgh

Land art utanför Museum of modern art













Alltid kul att komma över till Skottland och Edinburgh. Det är tack vare min dotter som bor där sedan 5 år som jag lärt mig att uppskatta den staden.
Promenerade till och från Museum of moderna art längs den fina "Leith water walk". Man går bl.a. genom Dean village, som är en mycket pittoresk stadsdel. På museet var jag inte tillåten att fotografera, tyvärr. När vi gick tillbaks mot stan för att leta upp en mysig pub i Stockbridge såg vi de fina löv-skulpturerna, helt otroliga. Det var inte förrän jag var nära som jag upptäckte att det inte var ett riktigt barn som stod där.




2 kommentarer:

Fredrik Jonsson sa...

Du är alltid ute och reser! Härliga bilder från Edinburg. Jag hittade en länk som handlade mycket om bildskapande för yngre elever. Vet ej om du fortfarande undervisar BF. Jag följer debatten om NE hoppas verkligen de får vara kvar. JAg ställer gärna upp med en demonstration på stan. Vi kan ju göra skyltar. Ta lite plats typ...

http://creativeguides.wordpress.com/

bildläraren sa...

ha ha jag vet inte om det hjälper att demonstrera. Det hörs nog inte till Rosenbad. Fast Rosenbad och Rosenfred.... det låter ju som om det ligger nära. Jag slipper att undervisa BF-elever. Inget ont om dom men kursen var luddig och splittrad. Länken ska jag däremot undersöka, tack för den!