onsdag 9 juni 2010

Sista helgen för "Färg" på Louisiana

Jag vill verkligen rekommendera utställningen "Farven i kunsten". Utställningen bygger på Werner and Gabrielle Merzbachers enorma samling, kanske världens förnämsta privata konstsamling. Med på utställningen finns måleri från den tidiga modernismen och framåt. Personligen blev jag extra glad av att få se målningar av mina favoriter Kandinsky och Max Beckmann där. Fast det fanns också modernare saker som exempelvis den japanska konstnären Kusamas installation "Gleaming lights of the souls" från 2008. Det är inuti den installationen som jag befinner mig på bilden nedan. En mycket speciell (andlig/knarkig) upplevelse. Men som sagt, utställningen fortsätter bara fram till 13 juni och eftersom vädret i alla fall här i södra Sverige verkar bli dåligt i helgen så är det väl perfekt läge att gå på utställning.

Inga kommentarer: