fredag 12 juni 2009

Bernys konst, nu ettusenniohundrafemtio gånger bättre

En fin reklamslogan för framtiden, eller?
Jag hade utställning och sålde målningar där den dyraste (som jag sålde) kostade 3 600 svenska kronor och där galleristen tog 50 %. Idag kunde man läsa om att Brad Pitt hade handlat en målning för strax under en miljon dollar. Om man räknar med 7 miljoner svenska kronor så innebär det att målningen som Brad Pitt köpte i runda slängar är 1950 gånger bättre än den jag sålde till en konstälskare i Grimeton.
Nu när sommarlovet snart börjar så blir min största utmaning att börja göra konst som är 1950 gånger bättre än det jag gjort tidigare. Då gäller det att ligga i ordentligt om man vill vara på topp, för det vill man ju.
länk

Hattfabriken - Kompis till den bild jag sålde för 3600 kr

1 kommentar:

Anonym sa...

Näej, inte är det så Berny! Pittens målning är ju ingalunda 1950 gånger bättre än din! Eh, min målning... Snarare tvärs om.