tisdag 21 april 2009

Årets match?


Jag funderar på om det inte var årets bästa mest dramatiska fotbollsmatch jag sett på mycket länge, matchen mellan Liverpool och Arsenal som tog slut för en kvart sen.
Arsjavin, den lille tsaren, gör 4 (fyra!!) mål, ändå vinner inte Arsenal, det blev 4-4.
När Asrjavin kontrat in 3-4 målet och det återstår ett par minuter av ordinarie tid verkar det som om Liverpool-fansen istället för att tystna och deppa ihop, tar i och sjunger ännu högre på "you´ll never walk alone". Dom trodde på seger hela tiden och hade väl egentligen varit värda det.
Men herregud, vilken match....
Vän av ordning undrar säkert, vad har detta med Bild och Form att göra? Jo, konst är faktiskt mycket mer än att måla och forma lera. Om jag säger att fotboll är konst så är det konst. Jag tar mig friheten att kalla mig en konstinstitution. Enligt det institutionaliserade konstbegreppet är det konstinstitutionerna som bestämmer vad som är konst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och eftersom du är självutnämnd konstinstution så kan väl du utnämna att sommarens drink är skööön konst, eller??

Och alla vet ju att svårigheten med all konst är att avsluta den i tid. Eller?
Grannen. Igen.

bildläraren sa...

1. Vi får väl se.
2. Jag instämmer.