fredag 7 november 2008

Skottskadad


Skottskadad kan man kalla sig om man som jag är skottofil dvs har blivit smått förälskad i Skottland. På 80-talet ÄLSKADE jag Simple Minds. Listan på bra band därifrån kan göras hur lång som helst. Del Amitri, Primal Scream, The Jesus and Mary Chain, Teenage Fanclub, Mogwai, Belle and Sebastian, Frans Ferdinand, The Fratellis mfl. Nuförtiden är ju Glasvegas hypade upp över öronen men själv är jag rätt skeptisk. Pompöst är ju bara förnamnet. Läste dock en artikel i Aftonbladet som var både intressant och roande. Speciellt grejen med den kvinnliga trummisen i bandet som verkar supa de övriga under bordet. Det är Skottland. Jag vet för jag har mött damerna som bara beställer Sprite hela kvällen på puben och fyller på glaset med "Lidl-vodka" ur handväskan.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article3715798.ab
Dom kommer till Sverige i mars. kolla så länge
oj, nu låter det som om jag gillar Glasvegas... men det är min fru som gillar dom, jag har sagt det förr. (här)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde väl Snow Patrol? Och Belle and Sebastian?

bildläraren sa...

Belle and Sebastian hade jag ju med!