tisdag 15 april 2008

Hej igen - längesen sist

Det var ett tag sen jag var inne och bloggade, ok.
Här är i vilket fall en bild på en skulptur som jag har hållit på med i ett år.
Det tog väl inte riktigt så lång tid i effektiv tid räknat. Dubbelspiralen sprack i andra bränningen och sen har den fått ligga i bitar. För några veckor den fick jag till slut satt i hop den igen med kakelcement som lagning. Efter spackling slipning och lackering blev jag ganska nöjd.

Fick en vernissageinbjudan på posten idag. "Long story short" 3 - 18 maj på Göteborgs konsthall. Det är magisterstudenter på Valand som ställer ut. En av dom är Christin Wahlström, en fd elev.
En annan fd elev Sigrid Fahlström mejlade om en elevutställning på Dômens där hon går. Hanna och Lina i trean har utställning på Lottastugan i Varberg nu i helgen. Mina projektarbetare Clara, Linnea och Stephanie ställer ut sina projekt på biblioteket. Det finns mycket att se och det är kul att det händer saker i kulturmetropolen Varberg. Kul att ungdomarna tar för sig, t o m David Kaleva kommer att ställa ut i augusti på "En trappa ner". Min egen utställning som jag har funderat på i minst tio år nu borde väl också närma sig............

Inga kommentarer: