tisdag 22 januari 2008

Tvåorna, två uppgifter

Tvåorna håller fortfarande på med sina stora målningar i acryl.
Det är svårt att måla stort. Här sitter Lisa och Anthony och diskuterar hur Anthony ska fortsätta på sin målning. Just vid detta tillfälle är bilden roterad 90 grader motsols.
Jennie på nästa bild verkar också ha kört fast. Så är det ibland när man håller på med kreativa processer. Charlotta började måla över sin med vit färg.
Jag bad henne stoppa mitt i för jag tyckte mycket om vad jag såg. Det påminde en hel del om den amerikanske konstnären Franz Kline. Vi får se hur hon kommer att fortsätta senare.


Eleverna arbetar parallellt med sin skulpturuppgift. Till vänster Annas som börjar se klar ut nu, bara lite detaljer kvar, tror jag. Felicia var inte alls nöjd med sin lerskulptur och började om på en ny idé i en ny teknik. Kartong trä och gips. Hårda kubformer mot organiskt slingriga ska det bli.

Inga kommentarer: