söndag 25 november 2007

Estetveckan var....

...ett trevligt avbrott tycker jag. Huruvida eleverna uppskattade det kommer vi att utvärdera kommande vecka. I torsdags var vi i Göteborg. På Konstmuseet har de en utställning som heter Tänd mörkret som gjorde mig positivt överraskad. Jag kände så väl igen själva tidsandan och många av uttrycken från när jag själv gick på konstskola. Märkligt att den tiden har blivit historia ;).
Tisdag och onsdag jobbade jag med Photoshop med båda åk 1-grupperna. I fredags hade jag en workshop med NE-treorna. Vi gjorde animationer i Flash. Det blev en del smått och gott som jag kommer att lägga upp. Länk kommer senare.
Anledningen till att vi började med estetveckorna för några år sedan var att det gick åt så mycket tid för repetitioner för musik-esteterna eftersom de har sina konserter tisdag och torsdag på en och samma vecka. Jag tycker att det är bra att vi hittar på något på bild och form också. Det verkar som om vi har funnit en form, eller åtminstånde en början till något. Digital bild för ettorna, grafik för tvåorna och mycket ateljétid för treorna plus studiebesök.

Inga kommentarer: